Hoppa till navigeringen

Om Klubben

Turbergs Simklubb startade 1972, då som en sektion inom Turebergs IF. Sedan 1 augusti 1997 är vi en självständig förening som satsar på både elit och bredd. Vi har totalt ca 800 aktiva medlemmar. Ungefär lika många flickor som pojkar simmar hos oss.

Vi arrangerar på våren Sollentuna Simfestival och på hösten Tureberg Knatte Cup. Dessutom har vi årligen 9 klubbtävlingar, inkl klubbmästerskap.

Simskolan är en viktig del i klubbens verksamhet för att öka simkunnigheten hos barn & ungdomar. Simskolan ger också en grund för alla som vill fortsätta i våra tränings- och tävlingsgrupper.

Klubben har två heltidsanställda tränare och en kanslist/simlärare, samt fler än 30 ideellt verksamma tränare. Föräldrarnas aktiva engagemang, medverkan och stöd är också en förutsättning för en bra verksamhet.